All Telemarketing

B2B-telemarketing uitbesteden

Voor technische bedrijven in het MKB

Als technisch bedrijf hebben jullie een complexe pitch. Dat maakt verkopen lastig.
Maar niet als jullie het aan ons overlaten: wij zetten jullie ‘moeilijke’ product snel in de markt. En creëren verkoopkansen die jullie met onze hulp verzilveren.

B2B telemarketing uitbesteden

Waarom telemarketing uitbesteden?

De belangrijkste reden om telemarketing uit te besteden is eenvoudig: zelf lukt het jullie niet. En dat is ook goed te verklaren:

In gespecialiseerde, complexe niche-bedrijven worden deals niet gemakkelijk of snel binnengehaald. Het vraagt een vorm van ‘lead-nurturing’. Oftewel: het is een kwestie van de lange adem en oprecht focussen op de relatie.

Telemarketing uitbesteden aan een bureau dat voor de snelle winst gaat – zonder zich in jullie en jullie markt te verdiepen – zal dan ook weinig opleveren.

Jullie hebben een partij nodig die gestructureerd en systematisch hoogwaardige B2B-leads, -afspraken en verkoopkansen creëert. Een partij die zich wél verdiept, en begrijpt wat nodig is.

Wij, All Telemarketing, zijn die partij.

B2B-telemarketing uitbesteden

“Hebben jullie wel de technische kennis?”

Dit bezwaar horen wij vaak: “Wij hebben een heel technisch product. Hebben jullie wel de technische kennis die nodig is om het te verkopen?”

Ons antwoord: nee, die hebben wij niet, en dat is juist een voordeel. Want je wilt juist niet dat het 1e gesprek verzandt in technische details over het product. Zo creëer je geen verkoopkans.

Je creëert een verkoopkans door intelligentie gesprekstechnieken waardoor de doelgroep geïntrigeerd en geïnteresseerd raakt.

En komt er een technische vraag waar wij het antwoord niet op hebben? Dat is geweldig!

Hoe ingewikkelder de vraag of het probleem, hoe beter. Want dan kunnen we die situatie aangrijpen om een vervolgafspraak te maken. En een natuurlijke stap te maken van telemarketing naar het verkoopteam.

Onze aanpak: gericht op relaties

Het is waar: online vormt de boventoon in hedendaagse marketing. En toch: toch is de menselijke verbinding nog steeds de kern van succesvolle verkoop, ook in B2B-marketing.

Concreet: het merendeel van de B2B-verkopen wordt pas gesloten na persoonlijke ontmoetingen. Oftewel: nadat er een relatie is opgebouwd.

Daarom is telemarketing (nog steeds) een belangrijk onderdeel in het B2B-verkoopproces. Daar begint die relatie.

Je kunt het ook de ‘klik’ noemen: B2B-kopers zijn mensen. Ook hún zakelijke beslissingen worden genomen op basis van een mix van emotie en sociale factoren enerzijds, en objectieve en rationele factoren anderzijds. Voelen zij geen klik met jullie? Dan is de kans op een verkoop klein.

Wij stoppen dan ook niet na één telefoontje. Onze aanpak noemen we de KLIK-methode: een methode waarbij de menselijke factor centraal staat, en die gericht is op het bouwen aan relaties. Gebaseerd op geavanceerde denk- en taalpatronen.

Intelligente overtuiging

Niet opdringerig, maar intelligente overtuiging

Aan telemarketing kleeft een negatief beeld: opdringerig, agressief, niet-effectief. En het klopt: zo gaan veel telemarketeers helaas wél te werk. Maar wij niet:

Wij gaan voor een intelligente overtuiging van de doelgroep. Daarmee bedoelen we dit: Een effectieve telemarketeer verdiept zich eerst in de behoeften van de potentiële klant. Vervolgens leeft hij zich in in de specifieke uitdagingen waar zij voor staan. Dit inzicht gebruikt hij om de oplossing op de juiste manier presenteren.

Déze vorm van overtuigen past naadloos in een B2B-context.

B2B telemarketing uitbesteden

Waarom B2B-telemarketing uitbesteden aan ons?

Alle voordelen op een rij:

  • Gespecialiseerd in technische bedrijven
    We begrijpen het werken met complexe waardeproposities voor technische bedrijven. Wij zetten jullie complexe pitch krachtig in de markt.
  • Gebaseerd op de KLIK-methode
    We maken echte verbinding – een klik – met de potentiële klant. Daarom krijgen jullie gegarandeerd verkoopkansen.
  • Coaching in het verkoopproces
    We begeleiden jullie totdat het verkoopproces is voltooid. We adviseren en coachen jullie, zodat jullie nog meer kans hebben om de deal te sluiten.

Doe de telemarketing-scan!

Willen jullie laagdrempelig, goedkoop en snel weten hoe we jullie kunnen helpen? Doe dan onze telemarketing-scan. Die bestaat uit:

  • Inventarisatie van hoe jullie nu marketing bedrijven
  • Een uitgebreid interview met jullie
  • Strategie-sessie

Met als resultaat: een duidelijk rapport met concrete tips actiepunten.Daarna bepalen we samen de volgende stap, of dat nu met ons is – of dat jullie het zelf oppakken.

Kosten: 250,- ex.btw.

Vraag de scan aan