B2B Telemarketing

Je overweegt serieus om een B2B telemarketing bureau in te schakelen.
Misschien heb je het al een keertje geprobeerd. Maar je blijft tegen de volgende zaken aanlopen:

  • Jullie komen niet aan tafel bij de gewenste leads en prospects;

  • Sterker nog, jullie hebben er helemaal geen contact mee;

  • Jullie targets lijden hier onder;

  • Evenals jullie omzet: die blijft achter;

  • En je salesteam raakt gefrustreerd. Vooral jij, want jij bent verantwoordelijk voor het sales resultaat!

Je hebt al van alles geprobeerd; je eigen team "koud" laten bellen, inspiratiesessies gedaan of met marketingbureaus in de weer geweest.

Maar de bottom line is: er moet verkocht worden!

Jouw salesteam moet aan tafel komen bij nieuwe potentiële klanten. Maar het lukt ze niet om die agenda’s vol te krijgen. De redenen zijn legio:

  • Het salesteam heeft zelf gebeld, daar kwam niks uit;

  • Contactpersonen zijn moeilijk aan de telefoon te krijgen

  • Door drukte komt het er gewoon niet van;

  • Pitchen naar "vreemden" levert niets op;

  • Ze komen überhaupt niet in gesprek;

  • Terugbellen wordt vergeten, contacten worden niet opgevolgd.

  • Motivatie zakt omdat het niet leuk werken is.

Als er maar afspraken gemaakt worden! Want jij weet: dáár raak je salesteam gemotiveerd van.

Eenmaal aan tafel komt het goed. Dan halen jullie die klant binnen en halen jullie wél de targets en je omzet.

Dus hóe? Hoe komen jullie aan tafel?  Antwoord:

Door B2B telemarketing uit te besteden.

Wij zorgen dat jouw sales bij de juiste klanten binnenkomen. Wij geven de voorzet waaraan het nu ontbreekt. Daarna neemt jouw salesteam het over en koppen ze de klanten binnen.

 

 

 

Telemarketing doelgroep

Voor wie?

Wij zijn gespecialiseerd in telemarketing voor technische bedrijven in de b2b markt.

Inderdaad, dát stuk van de markt waarvan iedereen denkt dat koude acquisitie heel lastig, of zelfs onmogelijk is. En eerlijk is eerlijk, het is ook niet het makkelijkste segment.

Bij technisch gespecialiseerde, complexe niche-bedrijven worden deals niet gemakkelijk of snel binnengehaald. Het vraagt om ‘lead-nurturing’,  lange adem en oprecht focussen op de relatie.

Precies de soort acquisitie waarin wij shinen en resultaten boeken voor onze klanten.

Dit doen we al voor o.a.:

Koude acquisitie

Waarom wij dat wél kunnen in de technische b2b markt.

Mensen kopen van mensen. Ja, ook in de professionele b2b markt. Daarom is het opbouwen van een relatie, vertrouwen en een klik belangrijk. Want alleen als er interesse en vertrouwen is, ga je écht een gesprek aan. Dit geldt juist in het technische b2b segment.

Onze Klik Methode gebruikt denk- en taalpatronen vanuit de neuro science. Daarmee maken we een goede eerste indruk, starten het gesprek en plannen voor jou de afspraak in. Echte interesse, echte gesprekken en waardevolle afspraken. Dat kunnen we niet alleen goed; het is onze sport.  Waar we veel plezier in hebben en enorm bedreven in zijn. 

Telemarketing expert
Telemarketing referentie

Marc Jansen, commercieel directeur

Veolia Water technologies

"Dit is voor mij de eerste keer dat ik erg blij ben met externe acquisitie. Haar team maakt kwaliteitsafspraken met onze prospects en onze pijplijn groeit week na week dankzij haar hulp.

Ik geloof oprecht dat ik haar ervaring nog lang zal gebruiken.

Ik zou hen zeker ter ondersteuning willen aanbevelen"

Telemarketing referentie

Gert Veendal, managing director

Junglemap

"Hoe open je deuren om met relavante mensen in gesprek te raken als Benelux startup van een internationale organisatie. Lastig en tijdrovend.

Binnen de Klik Methode methodiek werd voor ons een marktbenadering ontwikkeld met als resultaat een consistente en regelmatige flow van afspraken."

Koud Bellen

Over de KLIK-methode

Als ik íets geleerd heb in al die jaren met mijn laarzen in de verkoopblubber: harde verkoop, belscripts en andere trucjes werken niet meer.

Wat werkt niet meer? 

De tijd van verkooptrucjes is voorbij. Met belscripts en hard skills alleen ben je er niet. Dat merk jij ook: jouw sales krijgt óf geen contact met prospects, óf ze weten de klik niet te maken; ze worden maar al te makkelijk afgewimpeld. Met als onvermijdelijk gevolg: geen afspraken.

Wat werkt dan wel?

Het klinkt ‘soft’ in een zakelijke wereld, maar: moet een klant moet kiezen tussen meerdere aanbieders met min of meer hetzelfde aanbod? Dan kiest hij voor degene met wie hij een positieve emotionele connectie heeft. En dat is precies waar jij ook naar op zoek bent!

Betekenisvolle klantrelaties, vanaf het allereerste contact. En dat begint dus bij een goed ingericht proces voor koude acquisitie. Zo wordt het voor jouw sales opeens veel makkelijker om nieuwe klanten te overtuigen.

Hoe doen we dat? 

Door te begrijpen hoe het werkt. Door echt te maken met de principes uit de psychologie en neuroscience. Waarmee je op slimme en praktische manieren denkpatronen inzet om een connectie op te bouwen.

Zowel jullie doelgroep als jullie zelf hebben in iedere situatie bepaalde denkpatronen. Als je die herkent, bij jezelf én je potentiële klant, kun je in iedere situatie aansluiten bij wat de klant wil en verwacht. Je maakt daadwerkelijk de KLIK met de klant.

Hoe kunnen wij jou helpen?

Je kunt het helemaal aan ons overlaten: wij maken waardevolle afspraken met veelbelovende prospects voor jouw team. Lees verder

telemarketing onderscheid

Wat maakt ons anders dan andere telemarketingbureaus?

Telemarketing heeft een niet al te beste reputatie. Je denkt al gauw aan onervaren medewerkers die twee maanden op een werkplek zitten. Die willekeurig op een project worden ingedeeld op basis van beschikbaarheid. En een bijbehorend belscript volgen.

Zo doen wij dat dus NIET. Dit is onze werkwijze:

  • Wij gaan voor duurzame relaties.
  • Wij werken gemiddeld 3 tot 10 jaar voor onze klanten
  • Onze klanten hebben altijd een vaste beller of een team van vaste bellers
  • Onze bellers worden in jouw materie ingewerkt, verdiepen zich in jouw bedrijf en leren dat in de loop der tijd steeds beter kennen.
  • Wij worden onderdeel van jouw team, jouw extended sales. We overleggen dan ook goed met jouw sales afdeling;
  • Wij pakken de volledige verantwoordelijkheid, totdat er daadwerkelijk sprake is van een afspraak;
  • Wij zijn jouw voelsprieten in de markt; we letten op signalen, zien verkoopkansen en houden in de gaten wat de concurrentie doet. Dit koppelen we allemaal goed terug naar jouw salesafdeling.

Het klinkt misschien raar maar bij sommige bedrijven bieden wij meer continuïteit dan dat ze zelf met hun team en medewerkers kunnen bereiken.  

Oprichter Petra Wattez

Petra Wattez is ondernemer met een passie voor écht contact en het creëren van commerciële kansen. Ze heeft een achtergrond als psycholoog én accountmanager én is ervaringsdeskundige in direct sales. Die achtergrond vormt de basis van haar succesvolle aanpak van koude acquisitie: De Klik Methode.

Koude acquisitie, de meeste mensen krijgen er rillingen van. Maar als je het Petra vraagt, is het juist superleuk! Tenminste.... als je het op de juiste manier aanpakt.  Volgends Petra is koude acquisitie een puzzel,  waar een verbazingwekkende hoeveelheid strategie en tactiek bij komt kijken. Voor Petra is het een spel, dat ze heel graag speelt en heel vaak wint. 

Zo weet Petra al jarenlang betekenisvolle relaties te smeden tussen haar klanten en hun toekomstige klanten.

Telemarketing expert

Starten met telemarketing, hoe werkt dat?

Wil je ontdekken wat telemarketing voor jullie bedrijf kan betekenen? Doe dan: de Telemarketing Pilot óf de Telemarketing Scan.

De Telemarketing Pilot:
binnen 4-6 weken up & running en de eerste salesafspraken.

Met de Telemarketing Pilot test je snel en betaalbaar het rendement van telemarketing en koude acquisitie voor jullie bedrijf, diensten en producten.

Hoe werkt de Telemarketing Pilot?

1. Strategiesessie

Onze kickoff is een strategie sessie van een halve dag. In de sessie nemen we uitgebreid de tijd om jullie en jullie doelgroep te leren kennen. We richten daarmee jullie eigen prospect database in.

Vervolgens leggen we de automatiserings-strategie vast, waarbij we de leads duidelijk definiëren. Ook definiëren we een  onweerstaanbare pitch.

Tot slot helpen we je, waar nodig, met het inkopen van adressen. En we regelen de online agenda’s van jullie salesteam, zodat zodat de afspraken die wij maken er direct in staan.

  • Afpraken planning in de agenda van jouw sales;

  • Eigen prospect database;

  • Klant- en markt profiel;

  • Succesvolle koude acquisitie pitch.

2. Proactief bellen

Na de strategiesessie gaan we proactief aan de slag.  Tussendoor overleggen we regelmatig over wat we tegenkomen. We schaven de pitch bij, of gooien die helemaal om als daar noodzaak toe is.  

We plannen de eerste afspraken in de online agenda’s. En verzamelen en leggen informatie vast over jullie potentiële klanten.

  • Proactief potentiele klanten benaderen;

  • Inplannen en bevestigen van de afspraken;

  • Tussentijdse terugkoppeling;

  • Informatie vastleggen.

3. Evaluatie

We evalueren de telemarketing pilot aan de hand van een uitgebreide rapportage. We onderzoeken hoe we nog meer rendement kunnen behalen in een vervolg. We bespreken de bevinden van de eerste afspraken die door ons zijn gemaakt. We geven je eerlijke (soms ook ongewenste) adviezen. Alle informatie van de sales calls wordt aan jullie overgedragen. We denken mee over mogelijke interessante content voor jouw marketing..

  • Export van alle sales data;

  • Uitgebreide rapportage;

  • Advies;

  • Reële inschatting van toekomstige resultaten.

Welke resultaten heb je na de telemarketing pilot?

  • Sales afspraken

  • Prospect data base met contactgegevens en email adressen

  • Up to date klantenbestand

  • Informatie over jouw klant

  • Naamsbekendheid bij jouw potentiele klanten

  • Mogelijke interessante content voor jouw marketing..

Wat is je investering?

De investering voor een Telemarketing Pilot begint bij €2500,-

Na de Pilot heb je ook een reëel beeld van je investering in een vervolg van onze samenwerking. Én in het rendement daarvan.

De Telemarketing Scan

Binnen 1 dag goed zicht op je kansen!

Twijfel je of telemarketing een zinnige investering is en of het wel gaat werken voor jouw bedrijf? Of vind je de Pilot een te grote stap?

Dan is de Telemarketing Scan een mooie oplossing. In de Telemarketing Scan schatten we in wat voor jullie de haalbaarheid is van telemarketing.

  • Uitgebreid interview;

  • Globaal plan van aanpak;

  • De eerste belletjes;

  • Direct toepasbare tips.

Wat is je investering?

Je investering in slechts €250,-

Telemarketing referentie

Jos Bakker, salesmanager

HIH Engineering

Al vanaf 2004 voor ons een vertrouwd adres die zich echt verantwoordelijk voelt en probeert mee te denken in het proces van de veranderende manieren van koude acquisitie"

"Het benaderen van prospects is iets waar bij een ingenieursbureau vaak de tijd aan ontbreekt. Terugbellen op tijden dat het niet uitkomt waardoor het vergeten wordt. Of gewoon de juiste persoon niet aan de lijn krijgen. Met een vast contactpersoon die een afgesproken aantal uren per week voor ons belt hebben we die taak uit handen gegeven"

 

fius van laar

Fius van Laar

SalesCultuur

"Bij SalesCultuur geloven we dat succes bepaald wordt door de “magische” verbinding tussen sales en de cultuur in een organisatie. Hoe mooi is het dan om samen te werken met Petra Smit en van haar expertise gebruik te maken om dit gedachtengoed uit te dragen in de markt van technisch adviesbureaus. Petra levert niet zomaar wat door ons gevraagd wordt maar veel meer wat nodig is om onze doelen te bereiken. Zij weet als geen ander dat mensen zaken doen met mensen. Van harte aanbevolen."

 

Meer weten?

Misschien wil je het er eerst nog even over hebben! Dat kan:

Geïnteresseerd in de Telemarketing Pilot of de Telemarketing Scan? Of heb je een andere vraag?

De beste manier om erachter te komen of wij je kunnen helpen, is een vrijblijvende belafspraak. Vul onderstaand formuliertje in, dan mail ik je om die afspraak te maken. Of plan dat vrijblijvende belletje zelf via mijn ONLINE AGENDA.

Dan kijken we of het klikt en of we iets voor je kunnen betekenen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast

Mail me vrijblijvend

Dan maken we even telefonisch kennis om te kijken of het klikt en of ik je kan helpen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast.

Telefonische acquisitie uitbesteden
Scroll naar boven