Koude acquisitie coaching

Je hebt je (aankomend) verkopers naar een training gestuurd. Ze begrijpen de theorie, hebben de nieuwe vaardigheden geoefend in rollenspellen. Ze zijn er klaar voor om dit in hun werk te gaan gebruiken.

En dan komt de praktijk. Héé, mijn klant reageert anders dan ik verwacht had. Of, ze bellen zich suf en worden afgepoeierd en komen geen stap verder. Laat staan dat er afspraken gepland worden. Zo wie zo vinden ze het lastig om in gesprek te komen Of, ik kom niet langs de secretaresse,  . Wat moet ik nu? Doe ik het fout? Werkt de aanpak niet? Of ligt het gewoon aan deze klant die moeilijk doet?

Dit zorgt er allemaal voor dat het cold calling onderaan het “to do” lijstje komt te staan. En wordt uitgesteld. En van uitstel komt afstel.

Hoe ga jij zorgen dat ze WEL aan gaat lukken?

Hoe zorg je dat jouw sales goed in gesprek raakt met potentiele klanten? Zodat de sales agenda’s gevuld staan met afspraken?

Want jij weet dat als ze maar aan tafel zitten of een video afspraak hebben, komt het goed. Als ze maar aan tafel komen. Want dan halen jullie wél je targets en je omzet. Heb je een gemotiveerd salesteam en kun je de volgende stap maken.

De oplossing is: je zet koude acquisitie coaching in. Geen uitgebreide training, geen mooie powerpoints of  rollenspellen. Maar gewoon actief aan de slag. Wij nemen jouw sales aan de hand, en we gaan échte mensen bellen tijdens de coaching. Bespreken we de resultaten en bekijken we hoe we sneller resultaten halen. Zo komt er vertrouwen in het koud acquireren, en zelfs plezier in het koud bellen. Daar is Klik Acquisitie coaching voor. Wij kunnen het voor je regelen!

Wij leren je graag om beter te worden in cold calling. Wil je daarvan alvast een voorproefje? In onderstaand whitepaper leggen we uit hoe je meer haalt uit een eerste salesgesprek.

Voor wie is koude acquisitie coaching geschikt?

Wij werken voor technische bedrijven met een eigen salesafdeling. Bedrijven die zoeken naar commerciele kansen en nieuwe klanten in de B2B markt.  Bedrijven die gewoon onvoldoende resultaat uit koude acquisitie halen, of waar volstrekt geen animo is om uberhaupt aan koude acquisitie te doen, want het wordt niet als zinvol ervaren.

In welke situaties kies je voor acquisitie coaching?

Individuele koude acquisitie coaching

  • De nieuwe salesmedewerker die je een vliegende start gunt;
  • De ervaren sales die nieuw is met koude acquisitie of er moeite mee heeft;
  • Een salesmedewerker die potentie heeft maar waar het er nog niet uitkomt.
  • Sales die zijn of haar dienst of product niet onderscheidend genoeg kan presenteren.
  • Sales die moeite heeft met nieuwe relaties opbouwen.

Team coaching

  • Het salesteam dat niet gelooft in koude acquisitie;
  • Die je er telkens op aanspreekt maar toch geen tijd hebben;
  • Die geen resultaten halen of vastlopen.
  • Een motiverende dagdeel willen ervaren.

Hoe werkt zo'n koude acquisitie coaching?

Individuele coaching

We maken een coaching plan met de manager. We bespreken de doelen, de uitdagingen en maken een plan. Wat gaat nu goed en wat is lastig? Wat maakt dat lastig en hoe gaan we het oplossen.

  1. Mindset
  2. Sales leidraad
  3. Proactief bellen
  1. Onze kickoff is een koude acquisitie mindset sessie. We duiken meteen de diepte in. We onderzoeken de (on) bewuste overtuigingen over koude acquisitie, maken kennis met denkpatronen waarin juist de eigen denkpatronen als voorbeeld gebruikt worden. Wat over jezelf gaat blijft immers hangen. In deze sessie wordt al een aanzet gemaakt voor het tweede onderdeel.
    • Basiskennis denkpatronen
    • Invloed bij klant vergroten
    • Onbewust gesprek beïnvloeden
    • Persoonlijk plan

2. De salesleidraad. Heel belangrijk. Je hebt 15 seconden voor een eerste indruk. In die tijd bepaalt de potentiële klant of hij in gesprek gaat. Geen tijd om na te denken. Een weloverwogen start draagt bij aan een succesvolle introductie en gesprek.

  • Nieuwsgierigheid opwekken bij de klant
  • Afspraken maken
  • Starten van een relatie.

3. Proactief aan de slag. We pakken de telefoon en gaan aan de slag. Bellen, linkedIn of “zoomen”. In de eerste sessies doen we dat om en om. We nemen de gesprekken op en luisteren terug. Bedenken een nieuwe aanpak en proberen hem uit. Tot we het beste verhaal hebben ontwikkeld.

  • De eerste afspraken uit koude acquisitie
  • Zelfvertrouwen en een positieve mindset
  • Relatie ontwikkelen en uitbouwen
  • Denk- en taalpatronen in de praktijk

 

Team coaching

Een geweldige manier om energie in koud bellen te steken terwijl het team tegelijkertijd nieuwe skills leert.  We organiseren ëén of meerdere praktische sessies. Vooraf bespreken we de doelen, we onderzoeken de struikelpunten en kiezen een aanpak.

Op de dag zelf starten we met een uurtje theorie, met z’n allen werken we aan de theorie. Na gemiddeld een uurtje gaan we, met z’n allen écht bellen! We brengen een competitie element erin en we beluisteren de resultaten met elkaar.

Ervaring leert dat iedereen tijdens zo’n sessie 1 of meerdere afspraken maakt. Het delen van de frustraties en de successen draagt bij aan de motivatie en het plezier in koude acquisitie. Het direct toepassen van de theorie zorgt ervoor dat het ook niet alleen bij theorie blijft maar ook echt gebruikt gaat worden!

Investering & rendement

Koude accquisitie coaching traject

We beginnen met een coachingsplan, zoals omschreven in  “hoe werkt een koude acquisitie coaching?

De investering voor een individuele koude acquisitie coaching start vanaf € 1500,-

Wat kunnen de salesmensen aan het einde van de coaching?

  • Concrete afspraken bij nieuwe leads;
  • Zelfvertrouwen en handvatten om contact te leggen;
  • een pakkende introductie om in gesprek te komen met een nieuwe doelgroep;
  • Vergroot netwerk van mogelijke klanten
  • duidelijk plan om structureel aan nieuwe leads en afspraken te komen;
  • kennis van denk- en taalpatronen voor snelle diepgang in salesgesprek;
  • Weten hoe je klanten op een passende manier kunt beinvloeden en enthousiasmeren;
  • Weerstand in een salesgesprek voorkomen.

De investering voor een team acquisitie coaching begint bij € 2500,-

Wat heeft jouw salesteam aan het eind van de coaching?

  1. Motivatie
  2. Nieuwe leads;
  3. Nieuwe skills om beter te bellen
  4. Meer zelfvertrouwen en gedeelde inzichten
  5. Plezier

Accountmanager scan

Twijfel je of dit een zinnige investering is? Of vind je het een te grote stap?

Dan hebben we nog een accountmanagers scan, waarin we inschatten wat voor jullie de haalbaarheid is van koude acquisitie coaching.  Een scan bestaat uit:

  • Uitgebreid interview
  • Afname van één acquisitie mindsetprofiel inclusief terugkoppeling
  • Direct toepasbare tips
  • Eerlijk advies

Je investering is slechts 250 euro!

Roelinka Heysman - accountmanager

Koud bellen vond ik helemaal een ding in het begin maar dankzij haar stappenplan, checklist (welke ik nog steeds toepas) en haar ervaring heb ik dit nu goed onder de knie gekregen.

Jan Wanrooij - Sales representative

Petra is de persoon die door haar enthousiasme en kennis je op alle vlakken kan begeleiden, in combinatie met de online trainingsmodule ben je snel een eind op weg in de vaardigheden van koude acquisitie.