De KLIK-methode

Als ik iets geleerd heb in al die jaren met mijn laarzen in de verkoopblubber: harde verkoop, belscripts en andere trucjes werken niet meer.

  • Wat werkt niet meer?

    De tijd van verkooptrucjes is voorbij. Met belscripts en hard skills alleen ben je er niet. Dat merk jij ook: jouw sales krijgt of geen contact met prospects, of ze weten de klik niet te maken; ze worden maar al te makkelijk afgewimpeld. Met als onvermijdelijk vervolg: geen afspraken.

  • Wat werkt dan wel?

    Het klinkt 'soft' in een zakelijke wereld, maar: als een klant moet kiezen tussen meerdere aanbieders met min of meer hetzelfde aanbod, kiest hij voor degene met wie hij/zij een positieve emotionele connectie heeft.
    Dat is waar jij naar op zoek bent: betekenisvolle klantrelaties, vanaf het allereerste contact. En dat begint dus bij een goed ingericht koud acquisitie proces. Zo wordt het voor jouw sales opeens veel makkelijker of nieuwe klanten te overtuigen.

  • Hoe doen we dat?

    Door te begrijpen hoe het werkt. Echt contact opgebouwd met de principes uit de psychologie en neuroscience. Waarmee je op een slimme en praktische manier denkpatronen inzet om de connectie op te bouwen. Zowel jullie doelgroep als jullie zelf hebben in iedere situatie bepaalde denkpatronen. Als je die herkent, bij jezelf en je potentiele klant, kun je in iedere situatie aansluiten bij wat de klant wil en verwacht. Je maakt daadwerkelijke de KLIK met de klant.

  • Hoe bereik je dat?

    Door de psychologische principes op een slimme, praktische en procesmatige manier toe te passen. En dat is precies wat wij jou bieden. We kunnen zelf de afspraken realiseren voor jouw team. Of we nemen jouw teamleden bij de hand om hen te begeleiden in dit werk. Of we nemen jouw team online stapsgewijs aan e hand om hun de kneepjes van het vak te leren.

Koud Bellen
Telemarketing Bureau

Over Petra Wattez

Petra Wattez is ondernemer met een passie voor écht contact en het creëren van commerciële kansen. Haar achtergrond als psycholoog, accountmanager en ervaringsdeskundige in direct sales vormen de basis van haar succesvolle koude acquisitie aanpak: De Klik Methode.

Koude acquisitie, de meeste mensen krijgen er rillingen van. Koude acquisitie is juist superleuk, als je het op de juiste manier aanpakt. Koude acquisitie is een puzzel, het is een speurtocht, het is een spel! Er komt een verbazingwekkende hoeveelheid strategie en tactiek bij kijken. Kortom, het is écht leuk!

Daar is haar kennis op gebaseerd: de praktijk en principes uit de (neuro)psychologie en telemarketing. Waarmee ze zelf al jarenlang betekenisvolle relaties weet te smeden tussen haar klanten en hun toekomstige klanten.

Met de nadruk op betekenisvol: want zij gelooft dat harde verkoop, belscripts en andere trucs niet meer werken.

Scroll naar boven