B2B telemarketing uitbesteden

B2B telemarketing uitbesteden – waarom dat goedkoper is!

Als je kiest voor B2B telemarketing is de vraag: Zet je in op een outbound telemarketeer of een in-house telemarketeer?  Ofwel: ga je de B2B telemarketing uitbesteden en overlaten aan professionele telemarketeers of regel je iemand binnen je bedrijf? Dat laatste lijkt goedkoper, maar is het meestal niet. Lees waarom.

 

Klanten vragen me vaak naar de ‘echte’ verschillen tussen een professionele telemarketeer en een in-house telemarketeer. Wat is beter? En waarom eigenlijk? Die discussie voer ik regelmatig. Meestal met klanten die zeker willen weten of B2B telemarketing uitbesteden een goede keus is. Dat is het zeker! Ik zet vijf redenen op een rij – trek zelf je conclusie.

Reden 1: Kosten

B2B telemarketing uitbesteden kan op het eerste gezicht kostbaar lijken. Stel, een contract kost €25.000. Dat is inderdaad een boel geld. Je zou er ook een in-house telemarketeer voor kunnen inhuren. Maar ben je er dan? Ik weet vrijwel zeker van niet, want er komen een heleboel kosten bij.

Denk aan werving en selectie, training, gespecialiseerde telemarketing software, een werkplek, vakantiedagen en sociale voorzieningen. Ik noem maar wat. Reken hier gerust € 7.000 per jaar extra voor. En dat is nog voordat je in-house telemarketeer zelfs maar een telefoon heeft opgepakt. Dat werpt een ander licht op €25.000 voor een team professionele telemarketeers.


Reden 2: Ervaring

Het is niet eenvoudig om écht goede telemarketeers te vinden. Het vergt ervaring, tijd en inzicht. Hoe weet je of jouw kandidaten écht goed zijn?

Wij testen onze kandidaten uitgebreid. Door het invullen van een psychometrische vragenlijst zijn we in staat om hun denkpatronen tijdens het werk in kaart brengen. We willen namelijk heel zeker weten dat ‘telemarketeer-bloed’ door de aderen van onze telemarketeers stroomt. Mensen met hart voor de (jouw!) zaak en een gedegen beheersing van gesprekstechnieken.

Waarom zou je dus het risico lopen een niet- of matig geteste kandidaat in te huren? Met een professioneel telemarketingbedrijf ben je verzekerd van gemotiveerde en resultaatgerichte bellers. Mensen met ervaring met jouw doelgroep, die effectieve bezoekafspraken maken.

Reden 3: Expertise

Professionele telemarketeers verdiepen zich vooraf grondig in de branche en de bedrijven. Op die manier vind je serieus gekwalificeerde potentiële klanten. Vervolgens kiezen we slimme routes om contacten te leggen met beslissers en beïnvloeders binnen dit bedrijf.  Een zeer effectieve manier om geen tijd te verspillen. Onze jarenlange ervaring in de dialoog met deze beslissers – op alle niveaus – is vaak doorslaggevend.

Professionele telemarketeers brengen altijd een duidelijke, consistente boodschap. Volgens een uitgebreid geteste, vaste formule. Daarmee breng je snel belangrijke zaken in beeld. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de gesprekken en het aantal afspraken . Een in-house telemarketeer moet deze boodschap zelf ontwikkelen en testen. Dat kost tijd en geld – en dan weet je nog niet eens zeker of het zal lukken.

Reden 4: Flexibiliteit

B2B telemarketing uitbesteden zorgt voor flexibiliteit.  Professionele telemarketeers zijn flexibel inzetbaar. Heb je veel afspraken nodig?  Of juist even niet, bijvoorbeeld omdat het vakantietijd is of ziekte binnen je bedrijf? Geen probleem. En natuurlijk zit je niet vast aan  langlopende contracten.

Reden 5: Telemarketing software

Een in-house telemarketeer werkt vaak met hetzelfde CRM-systeem als je accountmanagers. Helaas is dat systeem ongeschikt voor telemarketing: het is niet ingericht om efficiënt te bellen.

Daarmee bespaar je flink op herhalende taken, zoals relevante bellijsten aanmaken en nummers intoetsen. Ook heeft het uitgebreide rapportagemogelijkheden. Bijvoorbeeld over je pijplijn met kansen, leadscores, websitetracking en de profiling van potentiële klanten. Het systeem is continue bezig met prospectgegevens updaten en bijwerken. Zodat elke lead altijd optimaal is.

Via gespecialiseerde CRM-systemen bepaal je hoe sterk je marktpositie binnen je doelgroep is. Met die informatie in de hand richt je je proactief op potentiële klanten.

Goedkoper, effectiever & winstgevender

B2B telemarketing uitbesteden lijkt dus misschien op het eerste gezicht een flinke aderlating. Maar uiteindelijk is het meestal een stuk goedkoper, effectiever en winstgevender dan een in-house telemarketeer.

0 Shares

Petra Smit

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top
0 Shares
Share
Tweet