Telemarketing b2b voor technische bedrijven

Het kost tijd om nieuwe zakelijke klanten en kansrijke contacten te vinden. Of het nu gaat om telemarketing b2b of een ander soort acquisitie. Met telemarketing b2b benader je jouw markt proactief. Je gaat dieper in op latente behoefte, terwijl je tegelijkertijd je data verrijkt

Wat is telemarketing b2b?

Telemarketing b2b is het leggen van contact, het promoten of verkopen van producten of diensten aan bedrijven via de telefoon; je kunt er immers niet op vertrouwen dat potentiële klanten jou ‘van zelf’ vinden. Dit wordt gedaan door b2b telemarketeers of telefonische accountmanagers. Telefonische acquisitie is een belangrijk onderdeel van elke marketingstrategie. Alle potentiële klanten fysiek bezoeken is niet haalbaar.

Het merendeel van de B2B-verkopen wordt pas gesloten na persoonlijke ontmoetingen. Oftewel: nadat er een relatie is opgebouwd.

Daarom is B2B telemarketing (nog steeds) een belangrijk onderdeel in het B2B-verkoopproces. Dáár begint die relatie.

Voor wie is B2B telemarketing geschikt?

B2B telemarketing is 100% mensenwerk. Dit vraagt om een behoorlijke investering. Het is daarom vooral geschikt voor technisch gespecialiseerde of complexe niche-bedrijven, waar de deals niet gemakkelijk of snel binnengehaald worden. Het vraagt om ‘lead-nurturing’, lange adem en oprecht focussen op de relatie. 

Wij zijn gespecialiseerd in B2B telemarketing voor technische bedrijven in de B2B markt.

Inderdaad, dát stuk van de markt waarvan iedereen denkt dat koude acquisitie heel lastig, of zelfs onmogelijk is. En eerlijk is eerlijk, het is ook niet het makkelijkste segment. Wij hebben jarenlange ervaring in het "koud bellen" en zijn gek op het bellen met vreemden. 

Hoe werkt B2B telemarketing?

Wij nemen rechtstreeks contact op met de potentiële klanten, waar jij bij aan tafel wilt zitten. Het voordeel is dat je direct interactie hebt de juiste persoon bij jouw potentiële klant. Jullie selecteren de bedrijven en wij nemen contact met hen op. 

Vergeet niet: mensen kopen van mensen. Ja, ook in de professionele B2B markt. Daarom zijn het opbouwen van een relatie, het vertrouwen en de klik belangrijk. Want alleen als er interesse en vertrouwen is, ga je écht een gesprek aan. Dit geldt juist in het technische B2B segment.

Onze Klik Methode gebruikt denk- en taalpatronen vanuit de neuroscience. Daarmee maken we een goede eerste indruk, starten het gesprek en plannen voor jou de afspraak in. Echte interesse, echte gesprekken en waardevolle afspraken. Dat kunnen we niet alleen goed; het is onze sport. Waar we veel plezier in hebben, enorm bedreven in zijn en uitstekende resultaten in boeken.

Hoe gaan jullie te werk?

De tijd van trucjes is voorbij. Met alleen belscripts en verkoopvaardigheden kom je er niet meer. Dat merk jij ook: jouw sales krijgt óf geen contact met potentiële klanten, óf ze weten de klik niet te maken; ze worden maar al te makkelijk afgewimpeld. Met als onvermijdelijk gevolg: geen kwalitatieve afspraken.

Wij werken met De Klik Methode en de principes uit de psychologie en neuroscience toe tijdens de telefonische acquisitie, waarbij we op slimme en praktische manieren denkpatronen inzetten om een relatie op te bouwen met de nieuwe klant.

Zowel jullie doelgroep als jullie zelf hebben in iedere situatie bepaalde denkpatronen. Als je die herkent, bij jezelf én je potentiële klant, kun je in iedere situatie aansluiten bij wat de klant wil en verwacht. Je maakt daadwerkelijk de KLIK met de klant. Dit is het geheim.

Het klinkt ‘soft’ in een zakelijke wereld, maar: moet een klant kiezen tussen meerdere aanbieders met min of meer hetzelfde aanbod, dan kiest hij voor degene met wie hij een positieve emotionele connectie heeft. En dat is precies waar jij ook naar op zoek bent!

Wij starten altijd met een telemarketing pilot en die bestaat uit 3 onderdelen:

B2B telemarketing pilot
  • STRATEGIESESSIE

    Onze kick-off is een strategiesessie van een halve dag. In die sessie nemen we uitgebreid de tijd om jullie en jullie doelgroep te leren kennen. We richten daarmee jullie eigen prospect database in.

    Vervolgens leggen we de automatiserings-strategie vast, waarbij we de leads duidelijk definiëren. Ook definiëren we een onweerstaanbare pitch.

    Tot slot helpen we je, waar nodig, met het inkopen van adressen. En we regelen de online agenda’s van jullie salesteam, zodat de afspraken die wij maken er direct in staan.

  • PROACTIEF BELLEN

    Na de strategiesessie gaan we proactief aan de slag. Tussendoor overleggen we regelmatig over wat we tegenkomen. We schaven de pitch bij of gooien die helemaal om als daar noodzaak toe is.  

    We plannen de eerste afspraken in de online agenda’s. En verzamelen informatie over jullie potentiële klanten en leggen die vast.

  • EVALUATIE

    We evalueren de telemarketing pilot aan de hand van een uitgebreide rapportage. We onderzoeken hoe we nog meer rendement kunnen behalen in een vervolg. We bespreken de bevindingen van de eerste bezoekafspraken die door ons zijn gemaakt.

    We geven je eerlijke (soms ook ongewenste) adviezen. Alle informatie van de sales calls wordt aan jullie overgedragen. We denken mee over mogelijke interessante content voor jullie marketing

B2B telemarketing: voor het vinden en binden van nieuwe klanten.

Het kost tijd om nieuwe zakelijke klanten en kansrijke contacten te vinden. Of het nu gaat om B2B telemarketing of een ander soort acquisitie. Met B2B telemarketing benader je jouw markt proactief. Je gaat dieper in op latente behoefte, terwijl je tegelijkertijd je data verrijkt.

Telefoongesprekken leveren waardevolle informatie op. Je bouwt een relatie op met potentiële klanten door een open gesprek aan te gaan. Bovendien heb je bij telemarketing geen last van technische afhankelijkheid en ingewikkelde zoekmachine-algoritmes. Dit zorgt ervoor dat je niet in dezelfde vijver vist als je concurrent en vóór het salesproces begint een relatie opbouwt.

Voordelen van B2B telemarketing

  • Verhoogde betrokkenheid van potentiële klanten;

  • Naamsbekendheid;

  • Up-to-date database;

  • Warme leads en concrete afspraken;

  • Email opt-ins voor de marketing;

  • Gerubriceerde informatie over je doelgroep;

  • Directe feedback vanuit jouw markt.

Scroll naar boven