Hèt telemarketingbureau voor technische bedrijven in het mkb

Nieuwe klanten zorgen voor continuïteit in sales. Klanten kopen niet alleen om rationele redenen. Gevoel en emotie spelen een grote rol. Bedrijven die dit op de juiste manier weten te benutten hebben 26% meer omzet en 85% meer groei! Steeds meer onderzoek wijst uit dat een ware klik niet op toeval berust. Ook wij ervaren in ons werk telkens weer dat je die klik voor een groot gedeelte zelf in de hand hebt.

Wat is een telemarketingbureau?

Een telemarketing bureau werkt met één of meerdere teams van professionals die potentiële klanten en leads genereren voor externe opdrachtgevers.

Telemarketingbureaus regelen alles voor je om het eerste contact te leggen. Wij doen online onderzoek naar kansrijke accounts die bij jou passen. We volgen het laatste nieuws van deze bedrijven en bekijken wat de managers op sociale media plaatsen.

Wanneer schakel je een telemarketingbureau in?

Je overweegt serieus om een B2B telemarketing bureau in te schakelen. Misschien heb je het al een keertje geprobeerd. Maar je blijft tegen de volgende zaken aanlopen:

  • Jullie komen niet aan tafel bij de gewenste leads en prospects;

  • Sterker nog, jullie hebben er helemaal geen contact mee;

  • Jullie targets lijden hier onder

  • Evenals jullie omzet, die blijft achter;

  • En je salesteam raakt gefrustreerd. Vooral jij, want jij bent verantwoordelijk voor het sales resultaat!

De belangrijkste reden om een telemarketing bureau in te zetten voor telefonische acquisitie is eenvoudig: zelf lukt het jullie niet. En dat is ook goed te verklaren:

In gespecialiseerde, complexe niche-bedrijven worden deals niet gemakkelijk of snel binnengehaald. Het vraagt een vorm van ‘lead-nurturing’. Oftewel: het is een kwestie van de lange adem en oprecht focussen op de relatie

Voor welke bedrijven is een telemarketingbureau geschikt?

Koude acquisitie en telemarketing is geschikt voor gespecialiseerde, complexe niche-bedrijven waar deals niet gemakkelijk of snel binnengehaald worden. Het vraagt een vorm van ‘lead-nurturing’. Oftewel: het is een kwestie van de lange adem en oprecht focussen op de relatie. Dat maakt jullie oplossing pitchen ook complex en tijdrovend.

De belangrijkste reden om telemarketing uit te besteden is eenvoudig: zelf lukt het jullie niet. En dat is ook goed te verklaren: Vaak ontbreekt de tijd en motivatie om gestructureerd en systematisch leads en afspraken te genereren. Uit ervaring weten wij dat technische bedrijven hier moeite mee hebben. Daarom zijn wij als telemarketingbureau gespecialiseerd in júllie branche.

Telemarketing uitbesteden aan een bureau dat voor de snelle winst gaat – zonder zich in jullie en jullie markt te verdiepen – zal dan ook weinig opleveren.

Jullie hebben een partij nodig die gestructureerd en systematisch hoogwaardige B2B-leads, afspraken en verkoopkansen creëert. Een partij die zich wél verdiept en begrijpt wat nodig is.

Wij, All TeleMarketing, zijn die partij.

Hoe werkt een telemarketingbureau?

Kun je je nog herinneren hoe de vriendschap met je beste vriend of vriendin is ontstaan? Weet je nog hoe de eerste ontmoeting met de liefde van je leven ging? Kun je nog terughalen hoe de klik is ontstaan met de leukste klant die je hebt?

De mooiste relaties tussen mensen ontstaan schijnbaar zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Opeens, als vanuit het niets geboren, zijn ze er. Een succesvol bedrijf heeft ook goede relaties nodig. En de realiteit van zakelijke relaties is: ook in deze relaties draait het om de klik tussen mensen (niet tussen bedrijven).

Gooi je productkennis en trots overboord en focus eerst op de klant. Boor die belangrijke bron van informatie aan: onderzoek zijn interesses en breng in kaart waar je gesprekspartner echt warm voor loopt! Laat de ander praten, begin een zoektocht naar wat jullie gemeenschappelijk hebben, naar de basis voor een win/win relatie

  • Een goede voorbereiding maakt alle verschil

    Voordat wij een potentiële klant benaderen verdiepen we ons grondig in de branche en het bedrijf. Dat begint bij het verzamelen van zoveel mogelijk informatie. We onderzoeken (ontwikkelingen binnen) de branche en bekijken de website van het bedrijf, inclusief de nieuwsberichten. Ook willen we weten welke personen en functies bij het beslisproces betrokken zijn: onze potentiële contactpersonen. We vinden hen vaak op LinkedIn en Twitter.

  • Opening van je gesprek

    Pas daarna stappen we op de prospect af. Bij het verkooptraject van complexe diensten zijn vrijwel altijd meerdere personen betrokken. Wij benaderen de belangrijkste personen. Dat wil zeggen: de mensen die over de beslissingen gaan. Bij de opening van het eerste gesprek gaan we zorgvuldig te werk. We nemen ruim de tijd om naar de prospect te luisteren en stellen gerichte vragen. Met als doel een echt, persoonlijk eerste gesprek waarin de prospect meer wil weten over onze aanpak

  • Pijnpunten vanuit verschillende invalshoeken

    Deze benadering van verschillende contactpersonen brengt pijnpunten vanuit meerdere perspectieven boven tafel. Zo wil een engineer een technische oplossing voor zijn probleem, een financieel manager wil dat dit binnen zijn budget past. Uitvoerders willen een gemakkelijk en veilig bedienbare machine, de kwaliteitsmanager wil dat aan de hygiëne-eisen wordt voldaan. Eén opdracht, verschillende invalshoeken en verschillende telemarketing afspraken.

  • Persoonlijk contact

    Hoe meer informatie je hebt, hoe beter je oplossingen op maat kunt bieden: precies toegespitst op jouw potentiële klant. Die informatie krijg je alleen via persoonlijk contact met de klant. En daar ligt nou precies onze kracht. Een glimlach aan de telefoon doet wonderen, net als een prettige manier van een gesprek voeren met aandacht voor jouw contactpersoon

  • Echte interesse en veel (voor) kennis

    Wij creëren ruimte voor een prettig gesprek, een start voor een relatie en een basis om informatie te vergaren. Met échte interesse in de klant en (voor)kennis over het bedrijf en de branche. Want de relaties met je prospect zijn lange termijn werk.

Waarin onderscheiden wij ons van andere telemarketingbureau's?

Telemarketing heeft een niet al te beste reputatie. Je denkt al gauw aan onervaren medewerkers die twee maanden bij een telemarketingbureau werken. Die willekeurig op een project worden ingedeeld op basis van beschikbaarheid. En een bijbehorend belscript volgen.

Zo doen wij dat dus NIET. Dit is onze werkwijze:

  • Wij gaan voor duurzame relaties;

  • Wij werken gemiddeld 3 tot 10 jaar voor onze klanten;

  • Onze klanten hebben altijd een vaste beller of een team met vaste bellers;

  • Onze bellers worden in jouw materie ingewerkt, verdiepen zich in jouw bedrijf en leren dat in de loop der tijd steeds beter kennen;

  • Wij worden onderdeel van jouw team, jouw extended sales. We overleggen dan ook goed met jouw sales afdeling;

  • Wij pakken de volledige verantwoordelijkheid, totdat er daadwerkelijk sprake is van een afspraak;

  • Wij zijn jouw voelsprieten in de markt; we letten op signalen, zien verkoopkansen en houden in de gaten wat de concurrentie doet. Dit koppelen we allemaal goed terug naar jouw salesafdeling.

Het klinkt misschien raar maar bij sommige bedrijven bieden wij meer continuïteit dan dat ze zelf met hun team en medewerkers kunnen

Wat zijn de voordelen van een telemarketingbureau?

 
Snelle resultaten en feedback;

Een telemarketingpilot is snel op te zetten en je ontvangt nog eens direct feedback en resultaat.

Gespecialiseerde telemarketing software;

Met speciale telemarketing software bespaar je flink op herhalende taken, zoals het versturen van persoonlijke e-mails, relevante bellijsten aanmaken en telefoonnummers intoetsen.

Flexibiliteit;

Een telemarketingbureau zorgt voor flexibiliteit. Professionele telemarketeers zijn flexibel inzetbaar. Heb je veel afspraken of nieuwe leads nodig? En natuurlijk zit je niet vast aan langlopende contracten.

Expertise;

Professionele telemarketeers kiezen slimme routes om kansrijke contacten te leggen met beslissers en beïnvloeders binnen het bedrijf.  Een zeer effectieve manier om geen tijd te verspillen. Onze jarenlange ervaring in de dialoog met deze beslissers – op alle niveaus – is vaak doorslaggevend.

Wat zijn de nadelen van een telemarketingbureau?

 

Telemarketingbureaus hebben een niet al te beste reputatie. Je denkt al gauw aan onervaren medewerkers die één of  twee maanden bij een telemarketingbureau werken. Die willekeurig op een project worden ingedeeld op basis van beschikbaarheid. En een bijbehorend belscript volgen. Dit doet je naam geen goed. 

Wanneer je een telemarketing bureau inzet heb je niet de volledige controle en autonomie die je wel hebt als je de telemarketing 'in-house' opzet. Op deze manier heb je volledige sturing over wie je aanneemt. Je beheert alles zelf en maakt zelf alle noodzakelijke beslissingen. Dit betekent dat je volledige controle hebt over hoe je relaties met jouw potentiële klant opbouwt en beheert.

Dit doen we al voor o.a.:

Koude acquisitie

Wat is de volgende stap?

Telemarketing scan

Binnen 1 dag goed zicht op je kansen!

Twijfel je of telemarketing een zinnige investering is en of het wel gaat werken voor jouw bedrijf? Of vind je de Pilot een te grote stap?

Dan is de Telemarketing Scan een mooie oplossing. In de Telemarketing Scan schatten we in wat voor jullie de haalbaarheid is van telemarketing.

Telemarketing pilot

Onze kickoff is een strategie sessie van een halve dag. We richten daarmee jullie eigen prospect database in.

Na de strategiesessie gaan we proactief aan de slag met bellen.  Tussendoor overleggen we regelmatig over wat we tegenkomen. 

We evalueren de telemarketing pilot en onderzoeken hoe we nog meer rendement kunnen behalen in een vervolg.

We plannen de eerste afspraken in de online agenda’s. En verzamelen en leggen informatie vast over jullie potentiële klanten.

Meer weten over een telemarketingbureau inhuren?

Misschien wil je het er eerst nog even over hebben! Dat kan:

Geïnteresseerd in de Telemarketing Pilot of de Telemarketing Scan? Of heb je een andere vraag?

De beste manier om erachter te komen of wij je kunnen helpen, is een vrijblijvende belafspraak. Vul onderstaand formuliertje in, dan mail ik je om die afspraak te maken. Of maak een afspraak in mijn ONLINE AGENDA.

Dan kijken we of het klikt en of we iets voor je kunnen betekenen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast

Mail me vrijblijvend

Dan maken we even telefonisch kennis om te kijken of het klikt en of ik je kan helpen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast.

Ben jij klaar voor bedrijfsgroei en blije klanten? Laat ons helpen! 

Telefonische acquisitie uitbesteden
Scroll naar boven